Reguli achizitie si fiscalizare casa de marcat

5 Mar

Daca ati inceput o activitate, pe firma, care are ca tinta publicul larg, obligatoriu veti achizitiona o casa de marcat. E bine sa alegeti in functie de specificul activitatii: daca va deplasati mult, e mai buna o casa micuta, portabila, usor de alimentat chiar si de la bateria masinii, daca aveti un magazin, e buna o casa de marcat conectata la un calculator si care va poate scoate si factura si bonurile. In sfarsit, presupunand ca ati ales tipul de casa de marcat, urmatorul pas este fiscalizarea acesteia. Nu aveti voie sa emiteti bonuri  fara sa fiscalizati casa de marcat.

Dosarul pentru fiscalizarea casei de marcat trebuie sa contina:

1. Copie de pe factura si chitanta de achizitie a casei de marcat;

2. Copie de pe actul care stabileste sediul pentru care se fiscalizeaza casa de marcat – comodat, inchiriere, contract de proprietate etc;

3. Document de la furnizorul casei de marcat prin care se arata ca este distribuitor autorizat.

4. Copie de pe certificatul de garantie (cartea de interventii);

5. Proces verbal de sigilare a casei de marcat (vi se va da de catre firma de unde cumparati casa de marcat);

6. Copie de pe CUI

7. Copie de pe certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (daca firma este platitoare de TVA) sau o declaratie pe propria raspundere, data de administratorul firmei, ca societatea este neplatitoare de TVA.

8. Delegatie pentru persoana care face fiscalizarea.

9. Copie de pe cartea de identitate a persoanei care face fiscalizarea.

10. cerere de fiscalizare in dublu exemplar;

11. Stampila.

Dosarul se depune la AGENTIA NATIONALA DE ATRIBUIRE FISCALA  (A.N.A.F.) din fiecare judet, pentru obtinerea numarului de ordine al casei de marcat. Vi se va spune cand sa reveniti pentru numarul respectiv.  Dupa ce aveti numarul, contactati firma de la care ati cumparat casa de marcat pentru fiscalizare si scolarizare. In ziua programata trebuie sa mergeti la sediul lor cu casa de marcat, Registrul Special , Cartea de Interventii, stampila firmei si un set de role (le puteti cumpara tot de la ei).

Dupa scolarizare si fiscalizare se va completa Declaratia de Instalare in 4 exemplare care va fi semnata de Unitatea de Service si Dumneavoastra in calitate de Beneficiar, apoi, in termen de 24 de ore, mergeti cu Declaratia de Instalare pentru a fi semnata si de inspectorul Administratiei Financiare. Documentul va fi inregistrat la Registratura pentru a va pune stampila si numarul de inregistrare. Un exemplar din Declaratia de Instalare va ramane la Administratia Financiara, un exemplar la voi, un exemplar la unitatea de service si un exemplar la Agentia Nationala de Atribuire Fiscala(A.N.A.F) (va intoarceti la ei si le dati un exemplar). Atentie, daca depasiti termenul de 24 de ore, trebuie sa repetati procedura de fiscalizare, adica sa va programati inca o data la firma de la care ati luat casa de marcat etc. Apoi mergeti la Administratia Financiara de care apartine firma, la inspectorul unde este arondata firma  cu urmatorul dosar:

a. Dovada cu numarul atribuit

b. Declaratia de instalare

c. Cartea de interventii a casei de marcat (snuruita si sigilata)

d. Registrul Special al casei de marcat (snuruit si sigilat)

e. Copie de pe CUI

f. Copie de pe certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (sau declaratie pe propria raspundere ca nu sunteti platitori de TVA).

g. Dovada de spatiu (comodat inchiriere etc)

h. Delegatie, copie de pe cartea de identitate a celui care merge si stampila.

 

Pentru aprofundarea cunostintelor de contabilitate va recomandam cursurile noastre: Click aici

2 Răspunsuri to “Reguli achizitie si fiscalizare casa de marcat”

  1. Georgy Martie 5, 2012 la 10:20 pm #

    ca PFA imi trebuie casa de marcat? multumesc anticipat pentru raspuns.

    • supercursuri Martie 6, 2012 la 7:30 am #

      Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 prevede:Art. 1. – (1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

      Se excepteaza de la aceasta obligatie urmatoarele activitati:

      Art. 2. – Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):
      a) comertul ocazional cu produse agricole efectuat de producatorii agricoli individuali in piete, targuri, oboare sau alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;*
      b) serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;
      c) Abrogat;*
      d) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
      e) transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;
      f) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
      g) activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii, precum si cele efectuate prin intermediul automatelor de schimb valutar;*
      h) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;*
      i) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
      j) Abrogat.*
      k) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;*
      l) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
      m) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
      n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;
      o) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
      p) serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;
      r) Abrogat.*
      s) Abrogat.*

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: